Handelsbetingelser

Pris og Betaling

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms.

Varer bestilt hos Movios.dk, kan betales med kreditkort eller MobilePay.

Beløbet vil blive fratrukket kortet, i det øjeblik det købte produkt forlader Movios.dk’s lager.

Vi tager imod følgende korttyper: Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Eurocard/MasterCard og JCB.

Levering

Alle pakker leveres af PostNord, med mindre andet er aftalt inden forsendelse. Modtager du, imod vores forventning, ikke pakken senest fem hverdage efter bestilling, bedes du kontakte os med det samme på telefon 29252488.

Leveringstid for scootere er 3-5 dage. Bemærk, at dette ikke gælder ved levering til ikke-brofaste øer. Hvis du ønsker levering til en ikke-brofast ø, kontakt os venligst inden bestilling, så vi kan undersøge pris og leveringsmuligheder.

Alle priser er inkl. leveringsomkostninger.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på via vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis , løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du bedes sende en mail til info@movios.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for scootere.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 800 DKK. Ved returnering af en cykel koster returfragten 250,- (+ evt. ø-tillæg), hvilket modregnes i det beløb, vi tilbagefører til dig.

Forsvarlig returnering

Ved returnering af en eller flere varer, bedes disse være pakket forsvarligt ind, så der ikke opstår skader under fragten. Ved returnering af plastdele osv., skal indpakningen være en kasse, for at sikre produktet bedst muligt. Er produktet ikke pakket forsvarligt ind, kan det medføre at købers rettigheder bortfalder.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Movios.dk
Friggsvej 33
8723 Løsning

Mrk.: "Retur"

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Ved erhvervskøb er der mulighed for at returnere varerne, dog trækkes 25% af beløbet. 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Bemærk reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere til os inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Defekter

Vi er kun ansvarlige for produktskader, så længe det følger af lov.  

Persondatapolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Når du handler hos os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Evt. leveringsadresse, hvis den er en anden end faktureringsadressen
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til det valgte fragtfirma med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Movios.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.speedline.dk er ejer af Movios.dk, Brian Mogensen.

Som registreret hos Movios.dk har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@movios.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Movios.dk' kundeservice enten via mail til info@movios.dk eller pr. telefon til 29252488. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Hjælp, hvordan gør jeg?

Skulle du være i tvivl om, hvordan en bestemt vare skal returneres, kontakt da venligst Movios.dk på info@movios.dk eller telefon 29252488.

Firmaoplysninger:

Vios Mobility
C/O Brian Mogensen
Friggsvej 33
8723 Løsning
Danmark

CVR: 31212839

Telefon: 29252488
E-mail: info@movios.dk

Med venlig hilsen

Brian Mogensen, Ejer af Movios.dk

God fornøjelse på vores hjemmeside.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.06.2021